Ovaj serijal o istoriji filmske
umetnosti prvi put sam pogledao u proleće 2012. godine. Sećam se da mi se serijal
tada svideo, pa sam nedavno odlučio da ga ponovo pogledam.
Zaključak je sledeći: Cousins je definitivno pristojan
istoričar i analitičar filma, ali nije umetnik. Metofore koje pravi {(bubble i
gorilla metafora), trebalo bi da pokažu stepen njegove kreativnosti (i osećaj
za komponovanje kadra)} iako imaju smisla, toliko su loše izvedene da kvare
faktografsku vrednost koju ovaj serijal ima. Serijal bi bio znatno uspeliji da
je uposlio neke snimatelje koji bi ono što on želi da kaže snimili sa više
ukusa. Ne ide mu u prilog ni to što se njegovi kadrovi smenjuju sa dobro
izabrenim i izuzetno snimljenim kadrovima iz filmova kaka je Stalker i sl.
Ipak, glavna vrednost je u tome što ovaj film predstavlja
vrlo zabavnu istoriju u kojoj se njen autor trudi (mada po meni neuspeva, jer
iako priča o autentičnosti vanholivudske filmske umetnosti konstantno koristi
prideve kao što su azijski Džejms Din, rumunski Hičkok i sl.) da pored
holivudskog filma obuhvati i ostala filmska ostvarenja. Jer film postoji i zvan
Holivuda, zar ne?
Pročitaću i njegovu istoimenu
knjigu, verujem da će mi se ona više dopasti.
Usuđujem se da dam ocenu
8/10
Нема коментара:
Постави коментар