четвртак, 31. март 2022.

The Windshield Wiper (Alberto Mielgo. 2021)

 Osoba potpisana kao autor ovog Oskarom nagrađenog kratkog animiranog filma je bila deo tima koji je napravio Spider-man Into the Spiderverse.

Film je animiran na neobičan način koji mi je bio zanimljiv, ali mi se nije naročito svideo. Tema koju obrađuje mi je bliska, ali me film ipak nije impresionirao.




Usuđujem se da ga ocenim

7/10

среда, 30. март 2022.

94. dodela Oskara

 Iako sam ovaj snimak pogledao uz dosta premotavanja. Moram priznati da je par šala koje su izgovorile Amy Schumer i Wanda Sykes bile vrlo duhovite. Neopravdana kalabuka oko nameštenog šamara mi nije sasvim jasna...




уторак, 29. март 2022.

The Book of Boba Fett (Jon Favreau, 2021)

U maniru već viđenom u prve dve sezone The Mandolorian tim okupljen oko kratora Favreau nastavlja da priča zaokružene dečiji naivne priče koje uprkos svemu funkcionišu, iako ne tako uspešno kao u već pomenutom serijalu.
Najnadahnutije epizode su one u kojima se pojavljuju Mando i Grogu. Ostale su neujednačenog kvaliteta. 








Usđujem se da ocenim ovih sedam epizoda
7/10

недеља, 20. март 2022.

Zabluda Svetog Sebastijana (Vladimir Tabašević, Laguna, 2018, Beograd)

Inspirisanan intervjuima sa autorom ove knjige odlučio sam da je pročitam. Poimanje sveta koje je on u njima iznosio mi je razumljivo i blisko, iako verovatno ne bih imao sposobnosti da ga artikulišem na način na koji to on čini.

Usled slobode koju je autor sebi dozvolio, knjiga je komplikovana za čitanje, ipak pažljivijim čitanjem, ideje koje su me navele da pročitam ovu knjigu koje vrlo su široko elabororirane u već pomenutim intervjuima, mogu se naći u i ovoj knjizi, ali su u njoj hiperstilizovane, jer autor voli da se igra  u okvirima jezika koji vrlo vešto koristi.

Pokušaću da pročitam i njegova ostala dela. A čini mi se da pored Milice Vučković koja mi je takođe generacijski bliska, ovaj autor govori ono što volim da čujem, tj. ono što bih ja voleo da mogu da kažem.



Room (Lenny Abrahamson, 2015)

 Iako mi je sasvim jasno zbog čega prva polovina filma ima izuzetno spor tempo, bilo mi je nepodnošljivo dosadno da ga pratim, tako da sam ga gledao uz povremeno ubrzavanje i premotavanje. Drugu polovinu filma sam gledao relativno posvećeno i ona uspešno funcioniše. Ipak, dosta stvari u film je nedovoljno razrađeno i nedefinisano. 

Čini mi se da je tema imala potencijala koji nije iskorišćen.








Usuđujem se da ga ocenim 

6/10

субота, 19. март 2022.

Bottle Rocket ( Wes Anderson, 1996)

 Ovaj film sam pogledao samo jednom sigurno pre više od 10 godina. Sećam se da nije ostavio naročito snažan uzisak na mene. Iako se vidi da je ovo Andersonov film, u poređenju sa ostalim filmovima, deluje stilski ukroćenije. Verujem da je nedostatak jako saturisanih boja odgovoran za činjenicu da mi se prilikom prvog gledanja nije naročito svideo.

Danas mi pak više smeta vrlo tanka linija radnje i nedovoljno razvijeni likovi koji kao takvi ne izazivaju visok stepen empatije.











Usuđujem se da ga ocenim

7/10

петак, 18. март 2022.

Blok 27 (Ivan Knezevic, 2022)

 Ovo je možda i najbolji domaći serijski program koji sam pogledao u poslednje vreme. U poređenju sa Kalkanski  krugovi i Crna svadba ovo ostvarenje je meni prijemčivije.

Korišćenje solitera, podruma i skloništa u službi horora je na poseban način komuniciralo sa mnom, budući da sam odrastao na 12. spratu tokom čestih restrikcija struja 90ih godina.

Iako je gluma natruščika često neubedljiva, a neki elementi u scenariju nemaju mnogo smisla, zbog visokog stepena identifikacije i neobično dobro komponovanih kadrova.












Usuđujem se da ocenim privih 6 epizoda sa

9/10

четвртак, 17. март 2022.

Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby (Adam McKay, 2006)

 Ovaj film sam pogledao prvi i jedini put u vreme kada se pojavio na dividiju, dakle pre nekih petnaestak godina. Sećam se da mi se film dopao. 

Dont look up me je podsetio na ovog reditelja, a Unspooled podcast na ovaj film.

Iako na momente zaista jeste duhovita, ova nije tip komedije koju je sasvim po mom ukusu.










Usuđujem se da ga ocenim

6/10

уторак, 8. март 2022.

Hail Caeser! (Etan Coen, Joel Coen, 2016)

 Ovo je vrlo razigrana satira koja, čini mi se, inteligentno dekonstruiše opšte prihvaćano poimanja Holivuda.

Netipična duhovitost, več viđena u filmu Millers Crossing, uspeva da ovaj film učini laganim, i delimilno nezahtevim. Ipak, on je samo osrednje ostvarenje u filmografiji ovih stvaraoca koji zaslužuju moju pažnju. 






Usuđujem se da ga ocenim

7/10

понедељак, 7. март 2022.

Half Nelson (Ryan Fleck, 2006)

 Ovaj film mi je u mentalnoj vočlisti od momente kada se pojavio na dividiju. I danas se sećam da sam nakon dobre kritike u časopisu Total film  želeo da ga pogledam, u međuvremenu je prošlo mnogo godina...

Ovo je mali intimistički film, koji uprkos tome što uglavnom funkcioniše nije uspeo sa uspostavi snažnu vezu sa mnom.

Ipak, čini mi se da ovaj reditelj ima šta da ponudi, tako da ću verovatno pogledati još neko njegovo ostvarenje






Usuđujem se da ocenim ovaj film

7/10

недеља, 6. март 2022.

Moonrise Kingdom (Wes Anderson, 2012)

Ovaj film sam pogledao negde u vreme kada se pojavio na dividiju tokom 2012. ili 2013. godine. Čini mi se da mi i tada manje dopao od ostalih filmova ovog reditelja. Iako korektan u poređenju sa ostalim filmovima, deluje manje razigrano i nekako tužnije.














Usuđujem se da ga ocenim

7/10