петак, 31. мај 2019.

Game of Thrones: The Last Watch (Jeanie Finlay, 2019)


Ovo je osrednji dokumentarac o snimanju poslednje sezone.

Iako je rediteljka pokušala da ispriča neke lične priče manje poznatih ljudi koji su radili na serijalu (statisti, šminkeri, scenografi, kaskaderi, ekspert za sneg!) nije se dovoljno približila ovim ljudima, tako da nije uspela da stvori emocionalnu dubinu.
S toga






Se usuđujem da ocenim ovaj TV specijal (imajući u vidu da je ovo ipak samo to) sa
6/10



уторак, 28. мај 2019.

3 Faces (Jafar Panahi, 2018)


Ovo je moj drugi susret sa radom ovog reditelja. Njegov film Taksi Teheran sam pogledao pre nešto više od dve godine https://gledamcitamslusampisem.blogspot.com/search?q=taxi 
Ovaj film je, čini mi se, dinamičniji i time zabavniji, tako da sam više uživao gledajući ovaj nego njegov prethodni film.
Reditelj postavlja pitanja koja se tiču odnosa tradicionalnog i modernog društvene probleme koje ovaj odnos proizvodi.
Pratiću dalji rad ovog reditelja.


Usuđujem se da ocenim ovaj film
8/10
P.S. : Projekcio u AKC Gnezdo, nije bila zadovoljavajuća, jer je projektovana slika bila šira od površine zida na kojoj je projektovana.

Mishima A Life in Four Chapters (Paul Schrader, 1985)


Ovo je vrlo kompleksan i delikatan film koji mi je svojim sporim tempom brzo dosadio, pa ga nisam pratio sa dovoljno pažnje.
Iako je reč o vrlo kvalitetnom ostvarenju, nisam uspeo da uronim u njegov svet, zbog čega sam pokajao u tokom poslednje četrtine.
Ovom ostvarenju ću se sigurno nekada vratiti, ali ću pre toga pogledati neka druga osvarenja Pola Šreder-a, jer je nesumnjivo reč o vrlo posvećenom reditelju.





Ne usuđujem se da ocenim ovaj film.

петак, 24. мај 2019.

Can You Ever Forgive Me (Marielle Heller, 2018)


Ovo je vrlo uspešna drama o osobenjacima i problemima koji su proizvod njihovih sukoba sa ostalim uspešno integrisanim ljudima.
Scenario je dobro napisan, film ujednačeno režiran.
Pogledaću i druge filmove ove autorke (na prvom mestu The Diary of a Teenage Girl, 2015 koji mi je već godinama u vočlisti) jer se čini da ima šta da ponudi.
Što se ovog filma tiče






Usuđujem se da ga ocenim
8/10


четвртак, 23. мај 2019.

Better Things Treća Sezona (Pamela Adlon, Louis C.K., 2019)


Iako je ovaj serijal i dalje kvalitetan, odlazak Louis C.K. je definitivno uticao na kvalitet.
A što je još važnije, njegov odlazak je učio ovu sezonu previše ’’ženskom’’, s toga za mene manje interesantnom.
Ova sezona je najgora do sada.







Usuđujem se da je ocenim
7/10

среда, 22. мај 2019.

Game of Thrones Osma sezona (David Benoff i D.B. Weiss, 2019)


Pogledao sam finalnu sezonu ovog serijala.
Dok su prve tri epizode relativno ujednačenog kvaliteta, poslednje tri epizode zaista nisu odrađene na odgovarajući način.
Pokušaj da se svakom bitnijem liku, tj. svakoj narativnoj liniji da dramatičan završetak proizvela je haos.
Ritam je prebrz i čini se da se u svakoj sekundi dešava neki veliki preokret, ali budući da događaji koji mu prethode nisu dovoljno razrađeni, taj preokret gubi na težini.
Iako sam na momente uživao ovo je verovatno najslabija sezona do sad.













Usuđujem se da je ocenim
5/10
Što se tiče čitavog serijala
7/10


Bergman A Year in a Life (Jane Magnusson, 2018)


Pogledao sam ovaj film koji je zapravo više priča o Bergmanu kao čoveku nego Bergmanu kao reditelju. Iako su ova dva dela iste ličnosti isprepletena, smatram da se nedovoljno govorilo o filmovima.
Kada je i bilo reči o njegovom filmskom stilu, fokus je bio na recepciji od strane kritičara i publike, dok je analize od strane autora bilo vrlo malo.
Film je predugačak i vrlo spor, ipak može poslužiti kao solidan uvod u lik i delo Ingmara Bergmana.

Usuđujem se da ga ocenim
7/10
P.S.: Film sam pogledao u AKC Gnezdo i budući da se radi o improvizovanom bioskopu kvalitet projekcije je bio osrednji...

уторак, 21. мај 2019.

Leto (Kirill Serebrennikov, 2018)


U okviru Turneje Slobodne zone, pogledao sam ovaj film u Alternativnom Kulturnom Centru Gnezdo, lociranom pored Rasine u blizini Borčevog stadiona.
Film je režirao meni nepoznat reditelj Kirill Serebrennikov, ali sam proveravajući njegovo ime uvideo da se njegov prethodni film The Student (2016) nalazi u mojoj vočlisti.
Iako na momente zabavan, ovaj film mi deluje kao da konstantno želi da bude kul, ali to ipak nikako nije.
Mada istovremeno, upoređujući ovaj film sa nedavno pogledanim A star iz Born (2018), uprkos izvesnim nedostatcima, ovaj film – u pogledu analize odnosa na relaciji umetnost-umetnik - deluje elokventnije.
Iako nisam oduševljen ovim filmom, pogledaću ostale radove ovog reditelja jer deluje da ima šta da ponudi.

Usuđujem se da ga ocenim
7/10

недеља, 19. мај 2019.

Portret umetnika kao političkog disidenta - Život i dijelo Aleksandra Petrovića (Vlastimir Sudar, Filmski centar Srbije, Beograd, 2017)

Relativno brzo sam pročitao ovu vrlo jasnu studiju filmskog stila Aleksandra Petrovića.
Budući da je autor istraživao Petrovićev rad u kornkretnom istorijsko-političkom okviru, na početka svakog poglavlja, Sudar pruža kratak uvid u drušveno-političku situaciju u bivšoj Jugoslaviji za period u kojem je analizirani film snimljen.
Ova knjiga deluje kao sociološka studija i jedna je od najpristupačnijh dela koje sam pročitao u poslednje vreme.
Vratiću se ovoj studiji uskoro.

недеља, 5. мај 2019.

Sveti pesak (Miroslav Antić, 1968)


Ovaj film ima vrlo nejasnu narativnu liniju – nije sasvim očigledno šta je sadašnjost, šta je prošlost, a šta je san.
Uspeo sam da razumem da film govori o golom otoku, ali je stav reditelja prema real socijalističkom društvo ostao nedorečen.
Ipak, pogledaću i njegove ostale filmove.





Usuđujem se da ocenim ovaj film
6/10

Kapernaum (Nadine Labaki, 2018)


Iako ne mogu mnogo toga da zamerim ovom film, moram da priznam da nije uspeo emocionalno da me dotaktne, iako nisam siguran zbog čega.
Film je korektno režiran, podela uloga je dobra (iako roditelji glavnog lika u filmu izgledaju kao pripadnici srednje klase, a imaju probleme koji se u mojoj glavi vezuju za lujde niže klase,  čime ovaj film donekle gubi na uverljivosti).
Ipak, pratiću rad ove rediteljke...
Što se ovog filma tiče










Usuđujem se da ga ocenim
7/10

среда, 1. мај 2019.

High Maintenance Treća sezona (Katja Blichfeld, Ben Sinclair, 2019)


U mnogome nalik prethodnim sezonama, ali za nijansu slabije napisana.
Ipak, pogledaću i narednu sezonu.
Što se ove sezone tiče








Usuđujem se da je ocenim
7/10