уторак, 3. мај 2016.

Nefokusirana papazjanija režimskog reditelja - Uzavreli grad (Veljko Bulajić, 1961)

Pogledao sam film Veljko Bulajića i slobodno mogu reći da film deluje kao da dolazi iz zemlje čija je kinematografija na početku svog razvoja. Sa ovim filmom to je i bio slučaj.
Bez jasnog fokus, Bulajić bi želeo da nam ispriča sudbine svih junaka, očekujući da izazove empatije velikog broja raznovrsnih gledalaca. U nastojanju da udovolji svima film nema jasan fokus. Ovo je priča o ljudima čiji su životi promenjeni usled agresivne industijalizacije u SFRJ neposredno po završetku Drugog svetskog rata.
Bulajić hoće da nam ispriča kako ta trenutna situacija u SFRJ utiče na različite profile ljudi (vođu radnika, nepismene seljake, mladiće, devojke, montera – plejboja, "dame iz Rovinja"...). Za razliku od Altmanovog Nešvila, Bulajić ne ospeva da se snađe sa velikim brojem glavnih aktera čiji se životi menjaju u isto vreme u istom mestu.
Zbog toga, barem ovim filmom, Bulajić ne odaje utisak snažnog autora, već onog koji bi da udovolji svima.


Usuđujem se da ocenim ovaj film
4/10.


P:S.: U par kadrova ovog filma kada rukovodilac gradilišta odlučuje kojih radnika želi da očigledno se oslikav ideologija jugoslovenkog real socijalizma. Zločini kao što su krađa od kolege radnika i krađa zadružnog novca se osuđuju, dok krađa buržujeske posluge ne podleže sankcijama. Nije bitno da li neko krade,  ključno je od koga krade.

Нема коментара:

Постави коментар