Gledajući prve kadrove ovog filma teško se može zaključiti o
čemu je film zapravo, ali kako odmiče, stvari postaju jasnije.
Film je,
najednostavnije, priča o bespuću i večitom nezadovoljstvu pobednika u ekonomske transformacije koja je pogodila Srbiju posle 5 oktobra 2000 godine.
Naime, film je fokusiran na emocionalne probleme sa kojima se susreće mladi bračni par bez dece. Oboje su očigledno uspešni u svome poslu, pa otuda i žive u finansijskom
blagostanju. Njihovo finansijsko blagostanje jasno je naznačeno u nekoliko scena, a posebno u onoj kada se junak filma čiji lik tumači Miloš Timotijević isfleka perući zube. Upravo ova scena izaziva jasne asocijacije na film Američki Psiho.
Čitav narativni kontekst premešten u Srbiju, sa Wall Streeta na Novi Beograd A da srpskog japija slučajno ne bismo pomešali sa Kristijanom Bejlom, Timotijevića vidimo kako jede burek (naravno u odelu sa kravatom) uz neprestajno znojenje. Ova scena se odigrava u stanu njegove tašte koja sebi ne može da priušti rashladni uređaj, što umnogome govori o samom filmu. Imajući na umu da Timotijevićev negde na sredini filma prilično ravnodušno odlučuje da kupi BMW X6 (čini mi se), dok njegova supruga rođacima poklanja plej stejšn, ton filma je prilično jasan. Bračni drugovi su prilično sebični ljudi koji usmereni na razvoj sopstvene karijere uopšte ne primećuju sopstveno okruženje koje odiše nemaštinom.
U ovom kontekstu, film posmatram kao žestoku kritiku manjinske više klase stvorene u periodu optimističnog hrljenja ka kapitalističkom privredno-društvenom uređenju. Glavnog junaka na samom početku filma, napušta supruga. Tokom njenog jednonedeljnog odsustva, junak filma kreće sa bahalisanjem u kojem, očigledno, ne uživa. On u ovom peridu biva unapređen na poslu, kupuje nov auto, ide na par žurki, ali ga sve ovo ne ispunjava. Na kraju filmu mu se supuga konačno vraća i čini se da će nastaviti svoju zajednički obostrano blaziranu egzistenciju sa usputnim kratkorajnim zadovoljstvima u kojima jedva da uživaju bez obzira na ljubavne afere koje oboje imaju.
Čitav narativni kontekst premešten u Srbiju, sa Wall Streeta na Novi Beograd A da srpskog japija slučajno ne bismo pomešali sa Kristijanom Bejlom, Timotijevića vidimo kako jede burek (naravno u odelu sa kravatom) uz neprestajno znojenje. Ova scena se odigrava u stanu njegove tašte koja sebi ne može da priušti rashladni uređaj, što umnogome govori o samom filmu. Imajući na umu da Timotijevićev negde na sredini filma prilično ravnodušno odlučuje da kupi BMW X6 (čini mi se), dok njegova supruga rođacima poklanja plej stejšn, ton filma je prilično jasan. Bračni drugovi su prilično sebični ljudi koji usmereni na razvoj sopstvene karijere uopšte ne primećuju sopstveno okruženje koje odiše nemaštinom.
U ovom kontekstu, film posmatram kao žestoku kritiku manjinske više klase stvorene u periodu optimističnog hrljenja ka kapitalističkom privredno-društvenom uređenju. Glavnog junaka na samom početku filma, napušta supruga. Tokom njenog jednonedeljnog odsustva, junak filma kreće sa bahalisanjem u kojem, očigledno, ne uživa. On u ovom peridu biva unapređen na poslu, kupuje nov auto, ide na par žurki, ali ga sve ovo ne ispunjava. Na kraju filmu mu se supuga konačno vraća i čini se da će nastaviti svoju zajednički obostrano blaziranu egzistenciju sa usputnim kratkorajnim zadovoljstvima u kojima jedva da uživaju bez obzira na ljubavne afere koje oboje imaju.
Film ima sport tempo i svakako se neće svidati mnogima, ali
je značajan ukoliko ga posmatramo kao priču o bemislenosti i apsurdnosti života
kojim glavni junak živi.
Iako mi se film svideo ipak ga neću uporediti sa
Kamijevim Strancem, iako je otuđenje oba lika od okoline prilično jasno.
Usuđujem se da ocenim ovaj film sa 7/10.
Нема коментара:
Постави коментар