субота, 26. март 2016.

Amour (Michael Haneke, 2012)

    Gajim izuzetno poštovanje prema reditelju ovog filma. Ovo neizmerno poštovanje, je počelo da se razvija od kako sam pogledao The Piano Teacher, a kulminiralo je nakon odgledanog remek dela kakvo je film Hidden.
     Ipak, njegov poslednji film Amour koji je, u suštini, priča o bračnom paru u devetoj deceniji života, koji žive sami, nije ostavio snažan utisak kao nekada Hidden. Da se razumemo, ovaj film je suptilno režiran, odmereno montiran i njegov tempo je u potpunosti u skladu sa pričom koju priča. Ali ipak, to je verovatno ono što mi u ovom filmu najviše smeta, možda bih kao stariji drugačije posmatrao ovaj film.
    Moram pohvaliti to što prilikom razvijanja dva glavna lika, Haneke ne ulazi u patetiku, kojoj su često skloni reditelji koji režiraju film o paru na kraju životnog veka (pogledajte film Make Way For Tommorow - Leo McCarey, 1937 i Tokyo Story – Ozu-ov film iz 1953 i videćete kako izgleda kombinacija starosti i patetike). Ovo nikako ne važe za likove filma Amour. Ovaj bračni par se tokom čitavog filma drži dostojanstveno, čak i kada jedan od njih usled paralize leži u krevetu. U potpunosti se oslanjaju jedan na drugog i sve druge ljude doživljavaju kao uljeze (čak i sopstvenu kćerku), pretpostavljam da tako izgleda snažna ljubav.
      Film mi se nije naročito svideo, ali je njegov kvalitet neosporan i svakako se radi o velikom filmu.

Usudiću se da ocenim ovaj film, iako mi se čini da ću mu svojom niskom ocenom učiniti nepravdu


7/10

Нема коментара:

Постави коментар