понедељак, 25. новембар 2019.
недеља, 24. новембар 2019.
That Sugar Film (Damon Gameau, 2014)
Poslede
dužeg vremena pogledao sam film u celosti na televiziji. Film sam gldao na
stojom katodnom televizoru dijalgonale od oko 50 cm. Kvalitet slike je aroavno
bio izuzetno loš.
To
je slučaj i sa ovim filmom.
Iako
volim aktivističke dokumentarce o hrani
i pitanjima životne sredine, oni vrlo retko zalaze duboku u temu. Iz načina
nakoji je ovaj film snimljen, čini mi se da njegov autor nema kapaciteta da
dublje uđe u ovaj društveni problem.
Jedanod
njegovih sagovornika govori i šećeru i materijalizmu, odk je zapravo potrebno govoriti
o šećeru i kapitalizmu.
Naime,
o neophodnosti stvaranja veštačkih potreba bez kojih kapitalistička privreda
verovatno ne bi mogla da funkcioniše.
Čini
se, pak da autor ovog filma nije politički naročito osvešćen, a nije ni
naročito inteligentan.
Ipak,
uspeo da svori relativno pitak film iz kojeg će izvesni ljudi naučiti dosta.
Što
se mene tiče, ja sam naučio vrlo malo.
Usuđujem
se da ga ocenim
5/10
петак, 22. новембар 2019.
The Last Picture Show (Peter Bogdanovich, 1971)
Ovaj film sam prvi put pogledao na početku
studija, negde pre oko sedam osam godina. Sećam se da mi se vrlo svideo.
Nakon toga sam od Bogdanvichevih filmova
pogledao još i Paper Moon (1973) i Directed by John Ford (1971) i oba ova ilma
su mi se svidela, posebno ovaj prvi.
Ovaj film nije naročito vizuelno
interesantan, ali je vrlo dobro režiran, pa deluje veoma iskreno.
Ovo je verovatno jedan od najboljih coming
of age filmova, tj. filmova o odrastanju.
Lep, poetičan, ali istovremeno prljav i
gorakuspeva da stvori uverljivu sliku uspavanog američkog gradića.
Iako me je na emocionalnom nivou ganuo
prilikom prvogg gledanja, eomcionalna identifikacija nije izostala ni ovog
puta.
Usuđujem se da ga ocenim
9/10
четвртак, 21. новембар 2019.
Hammer Horror: The Warner Bros Years (Terence Fisher, 2018)
O čuvenom Hammer studiu znam vrlo malo,
ali sam davno gledao Horror of Dracula (1958) i sećam se da mi se nije naročito
svideo.
Ovaj film se bavi filmovima nastalim prilikom
saradnje ovog studija sa Warner Bros-om, pa se bavi vrlo konkretnim razdobljem
i filmskom produkcijom sa kojom nisam naročito upoznat.
Nažalost ovo je film za poznavaoce i
ljubitelje ovih filmova, pa je kao takav meni bio relativno neprijemčiv, pa
uprkos njegovoj relativnoj uspešnosti, nisam mogao da ga aktivno pratim.
Možda je njegova neprijemčivost, pak
dokaz, da ovo nije naročito dobar film (uprkos njegovim vrlo atraktivnim
montanim sekvencama)
Usuđujem se da ga ocenim
6/10
уторак, 19. новембар 2019.
понедељак, 18. новембар 2019.
Jersey Girl (Kevin Smith, 2004)
Sećam se da sam ovaj film pogledao pre
desetak godina i da mi se vrlo svideo. To je verovatno bio slučaj zbog neralnog
lika koji tumači Liv Tajler.
U njihovom odnosu, uprkos tome što je
očigledno da izgleda vrlo lepo, ona je
ta koja preuzima inicijativu, dok se lik koji tumači Ben Aflek postavlja
pasivno u ovom odnosu. Ovakav nerealn muško-ženski odnos je verovatno fantazija
mnogih heteroseksualnih muškaraca.
Danas, na ovaj film gledam kao na jedan od
boljih u opusu Kevina Smita i to najviše jer je na momente vrlo duhovit.
S
druge strane, struktura ovog filma je osrednja i dramuturški slaba, pa je film
po dramaturčkim kvalitetima ipak slabiji od Chasing Amy (1997), a po duhovitim dijalozima slabij od Clerks.
(1994).
Usuđujem se da ga ocenim
6/10
среда, 13. новембар 2019.
уторак, 12. новембар 2019.
Steamboat Bill, Jr. (Charles Reisner, Buster Keaton, 1928)
U poređenju sa prethodnim nemim filmom
koji sam pogledao The Last Lagh (1924) ovaj film je uspeo da mi bolje drži pažnju. Vizuelni gegovi se zaista dobro izvedeni, pa
sam mogao da uživam u ovom filmu, verovatno i zahvaljujući činjenici da traje
nešto duže od 60 minuta.
Pogledaću i ostale filmove Buster
Keaton-a.
Usuđujem se da ga ocenim
8/10 понедељак, 11. новембар 2019.
The Last Laugh (F.W. Murnau, 1924)
Ovo je prvi put da gledam ovaj klasik za
koji sam saznao čitajući Istoriju filma I tom (Clio, Dejvid A. Kuk).
Nažalost nisam imao dovoljno strpljenja za
ovaj film, pa sam ga gledao nedovoljno pažljivo.
Ipak, ovo je vrlo dobar film koji bi
svakako trebalo pogledati.
Vizelno atraktivan, sa pričom koja predstavlja
snažni socijalni komentar i koja me je
podsetila na remek delo intalijanskog neorealizma – Umberto D. (Vitorija de
Sike, 1952).
Poslednji desetak minuta koji predstavljaju svesno veštački nakalemljen hapiend dokazuju da je Murnau zaista interesantan
reditelj.
Usuđujem se da ocenim ovaj film
8/10