уторак, 14. март 2017.
Its Always Sunny in Philadelphia Dvanesta sezona (Glenn Howerton, Rob McElhenney, 2005- )
Moram priznati da i posle čitavih dvanaest
odgledanih sezona, ovaj serijal i dalje odlično funkcioniše. Likovi i dalje
nisu potrošeni jer su scenaristi očigledno vrlo talentovani i vredni. Nastaviću
da pratim ovaj serijal.
Usuđujem se da ocenim ovu sezonu, iako
nemam konkretan referent sa kojom je upoređujem sa
9/10
P.S.: Zahvaljujem se što su me podsetili
na pesmu Tom Tom Club-a Genius of Love
петак, 10. март 2017.
Trailer Park Boys Prva Sezona (Mike Clattenburg, 2001 - )
Ova
serija mi već duže vreme stoji na vočlisti, pa sam odlučio da pogledam prvu
sezonu.
Svidela
mi se, ali ipak nisam oduševljen i moram priznati da mi ipak smeta njen low fi
izgled.
Bez
obzira, smatram da su ovakve serije vredne gledaćnja i sigurno ću joj se nekad
vratiti.
Usuđujem
se da je ocenim
7/10
Man Seeking Woman Treca Sezona (Simon Rich, 2015 – )
Pogledao
sam treću sezonu ovog serijala i moram priznati da mi i dalje nije dosadila.
Nikada nisam smatrao da je ova serija naročito dobra, ali je zadovoljavajuća,
tako da ću je i ubuduće gledati.
Inače,
poslednja sezona se po kvalitetu može porediti sa prve dve.
Usuđujem
se da ocenim ovu sezonu
7/10
четвртак, 9. март 2017.
среда, 8. март 2017.
The Simpsons Deseta sezona (Matt Groening, 1989 - )
Maraton svih sezona Simsonovih započet još
početkom 2014. godine je nekad išao brže, a nekada sporije. Ipak, pre nekoliko
dana sam završio sa gledanjem desete sezone.
Ono što mogu primetiti (pogledati svesku
sa referencama) da u desetoj sezoni ima znatno manje filmskih i ostalih pop-kulturnih referenci.
Budući da sam ovu sezonu gledao duže od
godinu dana, ne usuđujem se da dam ocenu.
понедељак, 6. март 2017.
Arrival (Denis Villeneuve, 2016)
Želeo sam da mi se ovaj film svidi. Ipak,
bez obzira na to, tražio sam razloge
zbog kojih mi se ovaj film ne bi svideo. Nažalost, uspeo sam da ih nađem.
Ono što mi se na prvom
mestu ne sviđa je to što su vazemaljci prikazani kao inteligentnija bića, ali ipak
problemene oko komunikacije rešavaju inferiornija bića, to jest ljudi. Zar nije
logično da se vanzemaljci pripreme i prilagode za komunikaciju sa ljudima kad
već dolaze na Zemlju. Ipak, da je to slučaj, filma ne bi ni bilo.
Naredna zamerka se odnosi na menjanje
ponašanja uslovljeno nelinearnošću vremena (ovo menjanje bi moraolo da se desi,
ali ipak nije). Mislim da ljudi ne mogu da funkcionišu na ovaj način. Ako je glavna
junakinja poprimila nešto od vanzemaljske inteligencije, pa tako vreme u njenom
mogu prestaje da funkcioniše linearno, morala bi da promeni i ponašanje, ali
ovo se ne dešava. Ona do kraja filma ostaju žena na prvom mestu, samo malo
depresivnija nego što je bila. Po ovome je film vrlo konzervativan, jer iako je
sada delom vanzemaljac, ona na prvo mesto stavlja ljubav i porodicu. Ovakva
romantičarska predstava života je, verujem, uzrok uspešnosti ovog filma.
Kao primer, suptoran ovom, mogu navesti Close Encounters of the Thrid Kind iz 1977.
(gde Ričard Drajfus iako nije dobio ništas vanzemaljsko, postaje toliko opterećen
komunikacijom sa vanzemaljcima da u potpunosti ignoriše svoju porodicu i
napušta ih, načelno, zarad produbljivanja odnosa sa vanzemaljcima – iako sam
ovaj Spilbergov film pogledao pre više od pet godina, ovo mi je ostalo u sećanju).
Ipak film je lepo snimljen, dosta je mračan, boje su hladne, što doprinosi osećanju nelagodnosti
i depresije, što je u skladu sa pričom filma. Stoga neću biti toliko oštar
Pa se usuđujem da ocenim ovaj film
7/10
четвртак, 2. март 2017.
Anomalisa (Duke Johnson, Charlie Kaufman, 2015)
Iako vidim kvalitet ovog filma,
moram priznati da mi
se ipak nije naročito svideo. To je slučaj verovatno zbog toga što sam imao
previsoka očekivanja. Naime, Kofmana smatram jednim od omiljenih mlađih
reditelja i nadao sam se nečemu nali filmu Adaptation
(koji sam pogledao pre više od pet godina, ali kojeg se i dalje rado sećam,
koji je napisao Kofnan, a režirao Spajk Džons) Ideja sa glasovima je
funkionalno uklopljena i predstavlja suštinu ovog filma, ali mislim da mi ne
dostaje životni staž da bih ovaj film cenio. Budući da ništa konkretno ne mogu zameriti
ovom filmu, vratiću mu se nekad u budućnosti. A danas, iz ove perspektive se
usuđujem da ga ocenim sa
7/10
P.S.: Uz ovaj film sam pogledao i
specijalne dodatke (Cfarting Anomalisa – o stop mošn tehnici, Intimacy in
Miniature – o lutkarskoj seks sceni i The Sound of Unease – o glasovima) oni su
učinili da više cenim posvećenost potrebnu za stop mošn.