четвртак, 22. децембар 2016.
среда, 21. децембар 2016.
The Prestige (Christopher Nolan, 2006)
Jedan
od omiljenih srednjoškolskih filmova pogledao sam ponovo.
Prvi
put sam ga pogledao najverovatnije u martu 2007. godine. Sećam se da sam bio oduševljen,
verovatno bi u to vreme rekao da mi je Nolan omiljeni režiser, a The
Prestige omiljeni film.
Danas,
gotovo deset godina kasnije, ovaj film je ostavio znatno slabiji utisak na
mene.
Na
čisto kognitivnom nivou ovaj film funkcioniše, priča je interesantna,
nelinearna montaža uspešna – tako da razumem zbog čega sam ovaj film nekad
obožavao.
Na
emocionalnom nivou, ovaj film me je, danas, ostavio ravnodušnim, tako da....
Se
usuđujem da ga ocenim
7/10
South Park Dvadeseta Sezona (Trey Parker, Mat Stone, 1997 - )
Sasvim
pristojna sezona, ali boluje od istih preoblema, kao i poslednjih desetak
sezona. Nije više autorska u pravom smislu te reči.
Prvih
nekoliko sezona zaista predstavljaju posebni autorski univerzum sa kojim se sa
zadovoljstvom upoznajemo.
Poslednje
sezona su više inteligentni komentari na aktuelna dešavanja u društvu. Konkretno,
poslednja, dvadeseta sezona nastavlja u tom stilu, pa nije naročito
osvežavajuća ili originalna.
Ipak,
South Park je i dalje serijal koji ima smisla gledati.
Usuđujem
se da dam ocenu
7/10
четвртак, 8. децембар 2016.
недеља, 4. децембар 2016.
U raljama života (Rajko Grlić, 1984)
Rajko Grlić, zbogg svog rada na
seriji Grlom u jagode, zaslužuje moje
večno poštovanje.
Pre par godina pogledao sam Karaulu,
a budući da se u bioskopu trenutno prikazuje njegov novi film Ustav republike Hrvatske odlučio sam da
pogledam još neke njegove radove.
Ovaj film mi se umereno svideo,
kadrovi nisu naročito inventivni, ali je film fino napisan, pa i vrlo često
ukusno komičan.
Usuđujem se da ga ocenim
7/10
Ljubavni život Budimira Trajkovića (Dejan Karaklajić, 1977)
Budući da sam bio oduševljen
filmom Bubašinter, odlučio sam da po
prvi put pogledam ovaj film koji je, po tematici sličan već pomenutom fimu. Ipak,
ovo je daleko slabije ostvarenje.
Film na znatno konvencionalniji
način obrađuje temu prvog stupanja u seksualne odnose, zbog toga je
prijemčiviji za širu publiku, ali istovremeno odaje utisak mlakog filma.
Tehnički je savršeniji od filma Bubašinter,
ali istovremno dosadniji i često patetičan. Bubašinter
je siroviji, pa deluje iskrenije, ovom filmu sve ovo nedostaje.
Ipak film je sasvim pristojan,
pa ću pogledati i ostala ostvarenja Dejana Karaklajića.
Usuđujem se da ga ocenim
7/10
P.S.: Svidelo mi se to što je
film sniman u tada novoizgrađenim kulama na Konjarniku. Frejm koji sam izdvojio,
deo je kadra koji mnogo govori o stanju u tadašnjoj SFRJ (socijalne
nejednakosti, industrijalizaciji...)
Wiener-Dog (Todd Solondz, 2016)
Od ovog reditelja sam pogledao Palindroms pre nekih 6-8 godina, ne
sećam se kakav je utisak ostavio na mene što nikako ne ide u prilog tom filmu.
Weiner-dog sam pogledao u sklopu XXII FAF-a u bioskopskoj sali Parobrod kulturnog
centra, projekcija je bila u utorak 29.11.2016 u 21i30 cena kate 150 dinara. Sala
je bila puna do poslednjeg sedišta. Sala je mala, ali udobna.
Ovo je britka i zabavna crna
komedija kojom je ovaj reditelj skrenuo pažnju na sebe. Odgledaću i njegov Happines koji mi godinama stoji u
vočlisti.
Usuđujem
se da ocenim ovaj film
8/10
четвртак, 1. децембар 2016.
Slika i njeno tumačenje (Martina Žoli, Clio, 2004)
Pročitao prvih 70 strana, deo o semiotici sam razumeo, pa mi se i svideo, kasnije je knjiga postala
nerazumljiva. Vratiti se nekada.
Elementi semiologije (Rolan Bart, XX vek, 2015)
Čitao samo početak, nisam razumeo. Posvetiti nekad više
vremena.
Neotpravlennoe pismo (Mikhail Kalatozov, 1960)
Film
neverovatne vizuelne lepote koji sam gledao sa smanjenim nivoom koncentracije
(pospan). Izuzetno je režiran i vrlo uspeo, pa ću svakako pogledati i ostale
radove ovog reditelja (Sećam se da sam pre nekih šest, sedam godina pogledao
Lete Ždralovi i da mi se tada taj film nije ni najmanje svideo – patetičan i
dosadan).
Usuđujem
se da ocenim ovaj film
9/10
Bubašinter (Milan Jelić, 1971)
Rediteljski
debi Milana Jelića, autora čiji kasniji filmovi nisu uspeli da dostignu nivo
njegovog prvenca (pogledao sam još Rad na određeno vreme 1980 – pristojan film
i Špijun na štiklama 1988 - prilično loš film). Za kvalitet filma je verovatno
zaslužan dobar scenario (Gordan Mihić i Ljubiša Kozomara), mada je Jelić
definitivno pokazao određeni talenat za kadriranje komičnih scena (scena
prilikom prodavanja pogrebne opreme).
Kao
referenca na Četristo udaraca, poslednji zamrznuti kadar se uspešno
uklopio kao metafora za odrastanje.
Da
bih se uverio u Jelićev talenat ili nedeostatak istog pogledaću i njegove
ostale filmove. Sam film je ipak neverovatno uspeo, jedan od mojih omiljenih domaćih.
Usuđujem
se da ga ocenim 10/10
уторак, 22. новембар 2016.
Arakis (Frenk Herbert, 1986)
Intersantno
je kako funkcioniše ljudski mozak. Budući da sam film Dune Dejvida Linča gledao
više puta, čitajući knjigu konstantno sam za ime Pola Muadiba vezeva sliku
glumca iz filma. Tokom čitanja knjige sam dosta razmišljao o filmu, što mi je
donekle pokvarilo zadovoljstvo. Poslednjih sto strana su mi bile uzbudljive,
ali sve pre toga gotovo da nisam razumeo.
P.S.: Interesanto
je to da sam tokom čitanja knjige često pomišljao na strip Jodorovskog Kasta
Metabarona
Doctor Strange (Scott Derrickson, 2016)
Film u neku ruku sličan filmu
Kapetan Amerika, ali pametnije napisan i režiran. Prihvatljiva bioskopska
zabava, ali ne više od toga.
Usuđujem se da ga ocenim 6/10
P.S.: Film sam gledao u
bioskopu Tuckwood sala Rita Haywort, sreda 20.15, cena karte 270 dinara. Sala
je relativno mala i ima okrugli betonski stub, kojie mi nije smetao, ali je
ipak bolje izbegavati ovu salu.
Captain America The First Avenger (Joe Johnston, 2011)
Ovo je film za publiku
sačinjenu od dece i tinejdžera. Zaista sam zaboravio kako izgleda stvarno loš
film, kapetan Amerika me je podsetio na to. Tahnički dobro odrađen, ali je
priča ispričana traljavo bez unutrašnja koherencije (tj. film je pun ono što se
obično naziva plot hole). Jedino što vredi u filmu je scena u kojoj se pokazuje
da je za rat uvek bitna i ideološka borba (kada kapetn America postaje maskota
mobilisanja ratnika).
Da, u frejmu nije Chris Evans,
već kaskader.
Usuđujem se da ga ocenim
4/10
понедељак, 21. новембар 2016.
A Story of Children and Film (Mark Couisins, 2013)
Još jedna istorija film koja za tematiku ima
predstavljanje dece u filmu. Osnovna slabost Mark Cousins-a koje se nazire u
serijalu The Story of Film ovde je izraženija. Veze koje on povlači
između filma i filma (nalazi nepostojeće reference), života i filma su vrlo
tanane i slabe. S toga mi se ovaj film nije naročito svideo, ali ipak mislim da
ga je potrebno pogledati.
Usuđujem se da ga ocenim
7/10
Enter the Void (Gaspar Noé, 2009)
Film
mi se svideo. Neverovatni uglovi kamere potpomognuti CGI -em
(koji bez obzira na njegovu očiglednost) u ovom filmu funkcioniše izuzetno.
Kamera koja snima odozgo stvara iluziju objektivnosti, pa tako možemo sami
zaključiti da li likovi zaslužuju empatiju ili ne. Pogledaću i njegove ostale
filmove.
Usuđujem
se da ga ocenim 9/10
The Life and Death of Colonel Blimp (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1943)
Ovaj film sam pogledao iz tri razloga 1. već
godinama mi stoji u vočlisti, 2. režirao ga je Malcom Powell 3. Casey Neistat
je rekao da mu je to omiljeni film. Film je pristojan, ali mi se nije svideo
najviše iz političkih razloga. Zaista ne mogu da podnesem portretisanje
britanskih vojnika kao osećajnih džentlmena, dok zemlja kojoj služe istovremeno
bezočno eksploatišu svoje kolonije.
Levičar u meni ne može da se pomiri sa ovim, pa
mi tako smeta bilo kakvo glorifikovanje britanske vojske, a toga u ovom filmu
ima u izobilju. Prelepo snimljen, zaista dinamičan iako traje gotovo tri sata,
vrcavo napisan scenario, vidim lepotu, ali ipak je sve to nedovoljno.
Usuđujem
se da ocenim ovaj film
5/10
уторак, 8. новембар 2016.
Inside Amy Schumer Prva Sezona (Daniel Powell, Amy Schumer, 2013 - )
Prvi put sam se upoznao sa radom Amy Schumer prilikom
gledanja filma Trainwreck (Judd
Appatow, 2015) za koji je ona napisala scenario. Humor u ovoj seriji je dosta
sličan humoru u filmu (scena iz «novinarske» redakcije je gotovo u potpunosti preslikana
na film). Serijal nije klasičan sitokoma već je kombinacija različitih formi
(stend ap, intervju, kratki skečevi...) koje uspevaju da zadrže pažnju.
Pogledaću i ostale sezone.
Usuđujem se da dam ocenu 7/10
Relatos salvajes (Damián Szifron, 2014)
Film mi se svideo. Sačinjen je od šest kratkih,
ali vrlo dramatičnih priča koje bi trebalo da sugerišu (imajući na umu uvodnu
title špicu) da su ljudi u svojoj suštini ipak samo životinje. U stresnim
situacijama, ljudi odbacuju maske čovečnosti, pa je njihovo ponašanje
prepušteno animalnim nagonima. Ovo za proizvod ima film koji ostavlja vrlo
snažan utisak, bez obzira na njegovu relativno konvencionalnu režiju. Moje prvo
upoznavanje sa rerditeljem koji je ujedno i scenarista čiji ću rad sigurno
pratiti. Film deluje zasta zrelo i iznenađuje me da reditelj imao manje od
četrdeset godina kada ga je snimio.
Usuđujem sa da ocenim ovaj film 9/10
Alice (1987, Jan Svankmajer)
Film koji je u meni izazvao osećanje velike neprijatnosti
iako ne znam koji je osnovni uzrok za to. Zaista je lepo animiran, spot moušn
animacija je poprilično dobra, ali me film ipak nije naročito zabavio, posebno
mi je smetao krupan kadar Alise kada u filmu odrađuje naraciju. Film nisam
sasvim razumeo, pa iako se divim animaciji, nije mi se naročito dopao.
Usuđujem se da ga ocenim
6/10
понедељак, 31. октобар 2016.
Playtime (Jacques Tati, 1967)
Moje prvo upoznavanje sa radom Žaka
Tatija je bilo pre par godina kada sam pogledao Mon Oncle (1958). Sećam
se da mi film nije bio naročito interesantan. Playtime je sličan film - sporog
tempa, gotovo bez dijaloga, ali prepun suptilnih, a i manje suptilnih vizelnih
gegova. Kadrovi u filmu su zaista neverovatno komponovani i očigledno je da je
Tati vodio računa i o najsitnijim detaljima. Iako mi je i ovaj film bio na
momente dosadan, ovog puta mi je bilo jasno (za razliku od vremena kad sam
gledao Mon Oncle) da je to zbog toga što mu ne posvećujem dovoljno
pažnje. Naime u kadru se uvek dešava nešo komično, samo je potrebno to pronaći.
Ovaj film, kao i većina dobrih filmova od gledaoca traži veće
angažovanje, a odgovarajući nivo posvećenosti biće nagrađen kompleksnim vizuelnim
šalama. Pogledaću i ostale Tatijeve filmove, a i ovom filmu se moram nekada
vratiti.
Usuđujem
se da ga ocenim
9/10
уторак, 25. октобар 2016.
Hitchcock/Truffaut (Kent Jones, 2015)
Trifoovu knjigu o Hičkoku pročitao
sam na leto 2014. Knjiga je neophodno štivo za svakog ko se za film interesuje
jer predstavlja razgovor dva čoveka koji ni po čemu nisu slični osim toga što
obojica poznaju i obožavaju filmove. Trifo se u razgovoru postavlja u pasivniji
položaj, ali ipak ima smelosti da Hičkoku postavlju inteligentna i smislena
pitanja. Pitanja kojima vrlo retko podilazi Hičkoku (iako mu se očigledno
divi).
Film je u suštini više priča o
Hičkoku kao autoru izuzetnih filmova, a manje o Trifou, njihovom odnosu i samoj
knjizi. O Hičkokovim filmovima između ostalih pričaju, David Finccher, Martin
Scorsese, Paul Schrader što ovaj film čini vrlo dobrim prvim korakom u
upoznavanju sa likom i delom Alfreda Hičkoka. Lično ja (budući da sam pročitao
knjigu i često slušao priče Šredera i Skorseza na temu filma) u ovom filmu
nisam video ništa novo…
Ali pošto volim da čujem kako neki pametni ljudi govore ono što ja već znam, ovaj film me je zabavio.
Ali pošto volim da čujem kako neki pametni ljudi govore ono što ja već znam, ovaj film me je zabavio.
Usuđujem
se da ocenim ovaj film
7/10
понедељак, 24. октобар 2016.
Spotlight (Tom McCarthy, 2015)
Film koji
je verovatno značajan za Amerikance jer "baca svetlo" (spotlight - kapirte?),
na tabu tema kakva je pedofilija sveštenika. Priča je ispričana
korišćenjem konvencionalnih rediteljskih i montažnih postupaka, budući da me
priča nije naročito pogodila, ova zanatska osrednjost "bode" oči.
Usuđujem se da ocenim ovaj film
6/10
Early Summer (Yasujirô Ozu, 1951)
Od Ozua sam
gledao Tokijsku priču i kroz maglu se sećam da mi je bilo dosadno. Ovo je
slučaj i sa ovim filmom. Iako sam svestan njegovog velikog značaja za filmsku
umetnost, film je za mene previše spor i impotentan, nisam ni uspeo da ga
pogledam do kraja, prestao sam na šezdestom minutu, planirao da ga završim
narednog dana, ali onda potpuno zaboravio na film. Možda moram da pogledam
njegove filmove kao stariji.
Budući dam u nisam posvetio ni minimum pažnje, pa ga nisam
ni odgledao do kraja, ne usuđujem se ni da dam ocenu.
Ray Donovan Četvrta sezona (Ann Biderman, 2016)
Ne sećam se tačno kakve su bile prethodne sezone, ali mi se
čini da je ova sezona tapkanje u mestu. Likovi se ne razvijaju dublje, već se
samo fokus priče pomera na nove likove, čini mi se da je tako bilo i u
prethodnoj sezoni sa likom koji je tumačila Katie Holms.
Nastaviću
da gledam ovu seriju, ali mi je zainteresovanost za nju sa poslednjom sezonom
naglo opala.
Usuđujem
se da je ocenim
6/10
Sausage Party (Greg Tiernan, Conrad Vernon, 2016)
Film sam pogledao 04.10. 2016 u Roda cinepleksu u kojem nisam
bio duže vreme. Projekcija je bila u Sali broj 3 (mala sala u kojoj sam gledao
Ničije dete). Budući da je bio ponedeljak karta je koštala 250 dinara (tačnije
283 jer su naplatili markicu za dečiju nedelju). Na samoj početku filma bilo je
problema sa reprodukciom boja, ali je kinooperater to primetio, pa je napravio
pauzu od oko 5 minuta da bi sredio sliku.
Film je naravno pun seksualnih
implikacija i često je na ivici (a nekad i preko nje) neukusa, ali ipak smatram
da je inteligentno napisan i prilično zabavan. Iako nije po mom ukusu,
animiacija je prilično dobra. Film se može opisati kao vrlo uspeo jer je njegova
funkcija na prvom mestu bila da zabavi publiku, što mu polazi za rukom sa
svojim over the edge humorm.
Usuđujem
se da ga ocenim
7/10
The Story of Film An Odyssey (Mark Cousins, 2011- )
Ovaj serijal o istoriji filmske
umetnosti prvi put sam pogledao u proleće 2012. godine. Sećam se da mi se serijal
tada svideo, pa sam nedavno odlučio da ga ponovo pogledam.
Zaključak je sledeći: Cousins je definitivno pristojan
istoričar i analitičar filma, ali nije umetnik. Metofore koje pravi {(bubble i
gorilla metafora), trebalo bi da pokažu stepen njegove kreativnosti (i osećaj
za komponovanje kadra)} iako imaju smisla, toliko su loše izvedene da kvare
faktografsku vrednost koju ovaj serijal ima. Serijal bi bio znatno uspeliji da
je uposlio neke snimatelje koji bi ono što on želi da kaže snimili sa više
ukusa. Ne ide mu u prilog ni to što se njegovi kadrovi smenjuju sa dobro
izabrenim i izuzetno snimljenim kadrovima iz filmova kaka je Stalker i sl.
Ipak, glavna vrednost je u tome što ovaj film predstavlja
vrlo zabavnu istoriju u kojoj se njen autor trudi (mada po meni neuspeva, jer
iako priča o autentičnosti vanholivudske filmske umetnosti konstantno koristi
prideve kao što su azijski Džejms Din, rumunski Hičkok i sl.) da pored
holivudskog filma obuhvati i ostala filmska ostvarenja. Jer film postoji i zvan
Holivuda, zar ne?
Pročitaću i njegovu istoimenu
knjigu, verujem da će mi se ona više dopasti.
Usuđujem se da dam ocenu
8/10
уторак, 13. септембар 2016.
The Get Down (Baz Luhmann, Stephen Adly Guirgis, 2016 - )
Odgledao sam prvih šest epizoda prve
sezone. Živopisni, nestvarni likovi na momente deluju tipski i gotovo
neuverljivo, ali istovremeno neodoljivo i zabavno (budući da je jedan od
kreatora Baz Luhrmann, koji redovno uspeva da pomeša nešto nespojivo i da iz
toga proizvede neko novo značenje, ovo me ne iznenađuje).
Ukoliko bih želeo da nešto zamerim, ukazao bih na povremene
diskontinuitete u montaži, kao i greške u sinhronizaciji slika – zvuk. Ipak,
kvalitet ove serije nadilazi ove tehničke propuste, oni postaju gotovo zanemarljivi.
Radujem se budućim epizodama.
четвртак, 1. септембар 2016.
Kapi, vode, ratnici (Živojin Pavlović, Marko Babac, Kokan Rakonjac, 1962)
Omnibus sačinjen od tri kraća filma. Prvi, pod naslovom Žive vode, režirao je Živojin Pavlović. Ovaj film nisam
sasvim razumeo, ali je Pavlovićeva kreativna snaga primetna već i u ovom njegovom drugom kratkometražnom filmu.
Drugi film Mali skver o usamljenosti dva pacijenta u
bolnici režirao je Marko Babac, film je jednostavn, ali prilično uspeo.
Treći film Kapi traje najduže (preko trideset minuta). Rakonjčev film mi se iz ovog omnibusa najviše svideo,
sniman pretežno u samom centru Beograda, govori o ljubavnoj vezi dvoje maldih.
понедељак, 29. август 2016.
Suicide squad
Gledao Suicide Squad u medjuvremenu, nije mi se svideo.
Krusevacki bioskop je i dalje nepodnosljiv
Usudjujem se da ga ocenim
4/10
Krusevacki bioskop je i dalje nepodnosljiv
Usudjujem se da ga ocenim
4/10
понедељак, 8. август 2016.
петак, 5. август 2016.
Silicon Valley Druga i Treća Sezona (Mike Judge, John Altschuler, Dave Krinsky. 2013 - )
Silicon Valley Druga i Treća Sezona (Mike Judge, John Altschuler, Dave Krinsky. 2013 - )
Pogledao sam sve tri sezone ovog
serijala i mogu da zaključim da je prilično dobro napisana. Likovi su razvijeni
tako da mogu uverljivo da
grade dijaloške duele koji predstavljaju osnovni kvalitet ovog serijala. Drama
u često deluje kao da je veštački proizvedena i time usiljena, ali drama nije
razlog zbog kojeg treba gledati ovu seriju, već njeni živopisni likovi. Na
ličnom nivou seria mi se sviđa zbog delimične identifikacije sa glavnim
junakom. Nastaviću da pratim ovu seriju.
Usuuđujem se da je ocenim
8/10
четвртак, 4. август 2016.
Pre istine (Vojislav ’Kokan’ Rakonjac, 1968)
Ovim delom pored
filma Nemirni (1968) i Zazidani (1969) Rakonjac je, po meni,
pokazao da je nezasluženo zanemaren kao autor. Definitivno je jedan od
najboljih jugosloveniskih reditelja, pa zaslužuje da se pominje isto toliko
često kao Pavlović, Makavejev, Žilnik....
Slično
kao u filmu Zazidani korišćenje
širokih uglova kamere utiču na distorziju prostora i lica, što stvara izvesnu osećanje
neposrednosti, pa i nelagodnosti koja ima funkciju u samoj temi kojom se ovaj
film bavi. Film mi se svideo, pogledaću i ostale Rakonjčeve filmove.
Usuđujem se da ocenim ovaj film
8/10
петак, 29. јул 2016.
Baraka (Ron Fricke, 1992)
Pored
ovog filma od istog autora pogledao sam i Samsara
(2011), Koyaanisqatsi ( 1982) i Chronos (1985). Svi ovi filmovi su
slični i mogu se nazvati vizelnom poezijom. Značenje slike koje se prikazuju
podložne su različitim čitanjima, samo su ponekad ove slike montirane tako da
jasno ukazuju sopstveni smisao.
Nisam siguran koji mi se od njegovih filmova
najviše sviđa, jer su snimani po istom šablonu, pa sve njegove filmove
posmatram kao jedan. Vizuelno lep film, koji ću možda gledati ponovo, ali na znatno većem ekranu, jer zaslužuje isključivo bioskopski.
Usuđujem se da ocenim ovaj film
8/10
четвртак, 28. јул 2016.
Steve Jobs (Danny Boyle, 2015)
O životu i delu Stiv Džobsa sam pre
gledanja ovog filma znao vrlo malo, očekivao sam da će me ovaj film upoznati sa
njim. U filmu se naglašava da su ove dve kategorije život i delo neodvojive, ne
postoji jasna linija koja ove kategorije razdvaja. Iako ova premisa ima smisla,
film mi se nije svideo. U načelu radnja, filma je skoncentrisana na tri ključna perioda u Džobsovom životu (lansiranja
novih proizvoda 1984, 1988, 1998).
Film ima zaista spor tempo,
fokusirajući se na dijaloge pokušava da što uspešnije razviju psihološki profil
Stiva Džobsa. U ovome delimično uspevaju, ali ipak nedovljno da bi me
zainteresovali. Rad Denija Bojla ću pratiti i dalje, ali ovaj film stavljan na
lestvicu ispod filma Trance (2013)
što je daleko od njegovog i dalje najboljeg ostvarenja filma Trainspotting (1996).
Usuđujem se da ocenim ovaj film
6/10
P.S. : Prva priča koja govori o lansiranju računara 1984. godine
snimljena je tako da ima mnogo filmskog šuma (noise), dok se priče iz 1988 i
1998 imaju besprekorno bistru sliku. Značenje ovog postupka, meni je ostalo
nejasno (možda bi bolje razumeo ako ponovo pogledam film Side by Side iz 2012.)
среда, 27. јул 2016.
понедељак, 25. јул 2016.
Everybody Wants Some!! (Richard Linklater, 2016)
Richard Linklater
je zahvaljujći svojim ranim filmovima Dazed
and Confuzed (1993) i Before Sunrise
(1995) upisao u listu reditelja čiji ću radove pratiti. Filmom Boyhood (2014) on se zacementirao u ovu
listu.
Njegov najnoviji
film je pristojan portret omladine na američkom koledžu. Iako bez zapleta ovaj
film funkcioniše vrlo dobro, ali samo u prvih sedamdestak minuta, nakon toga se
oseća određeni zamor, koji je ublažen poslednjim scenama u filmu koje nude neku
emocionalnu identifikaciju. Film delimično deluje kao nezaokružena celina, kao
da mu je potreban nastavak (što je
Linklater već uradio sa Before
trilogijom).
Usuđujem se da ocenim ovaj film
7/10
недеља, 24. јул 2016.
Stranger Things prva sezona (Matt Duffer i Ross Duffer, 2016)
Ovo je sasvim pristojna serija,
posebno prvih par epizoda. Donekle mi podseća na Wayward Pines (2015), najviše zbog toga što bi htela mnogo, ali se
kompleksna značenja koja proizvodi, osrednje razrešavaju (blizanci Duffer
kretori ove serije su potpisali neke od epizoda prve sezone Wayward Pines).
Ako Stranger Things posmatramo kao seriju za decu i tako zanemarimo
neke nelogičnosti koje se kroz nju provlače, može se reći da je serija vrlo
uspešna. Ovako….
Usuđujem se da
je ocenim
7/10
субота, 23. јул 2016.
The Night Of (Richard Price, Steven Zallian, 2016)
Pogledao sam prvu epizodu ove serije
jer sam video njenu visoku ocenu na metakritiku (iako mi njeni autori nisu
delovali obećavajuće). Epizodu sam pogledao da njenog četrdesetog minuta,
zaključio da je prosečna i da je besmisleno gledati je.
Ne usuđujem se da ocenim ovu seriju, a i nemam
zelju da je dublje analiziram
Shrek (Andrew Adamson, Vicky Jenson, 2001)
Ovaj animirani film sam prvi put
pogledao u Pionirskom parku u Kruševcu, na letnjem raspustu 2002 ili 2003,
sećam se da mi se film svideo. Ponovo sam ga pogledao u srednjoj školi I tada
mi se svideo. Ovih dana sam ga pogledao po treći put i jedino što mogu da
zaključim da je ovo zaistasta kvalitetan film. Scenario je odlično napisan,
hemija između magarca i Šreka je sveprisutna, pa je njihov odnos dinamičan.
Animacija je neverovatna, kao i boje.
Usuđujem se da
ocenim ovaj film
9/10
среда, 20. јул 2016.
Cinema Komunisto (Mila Turajlić, 2010)
Ovaj film sam prvi
put pogledao neposredno nakon bioskopske distribucije, čini mi se tokom 2012
godine. Sećam se da mi se film tada dopao.
Danas, nakon par
godina, ponovo sam pogledao film i sada mi se sviđa još više. Iako rediteljka
filma u intervjuima kaže da želi da u filmu ne daje vrednosni sud, već je delo
ostavljeno otvoreno za različite interpretacije, činjenica je ovim filmom pokazuje
izvesnu dozu nostalgije za periodom u kojem je ona provela detinjstvo.
Budući da i sam
gajim blago idealizovanu sliku prema ovom vremenu (posebno zbog toga što je
sadašnjost izuzetno loša), ovaj film mi se svideo (jer govori o periodu
relativnog blagostanja većine stanovnika nekadašnje SFRJ).
Posmatrajući film delimično
objektivno (stavljajući u zagrade simpatije prema periodu istorije koji film
obrađuje) mogu reći da je ovo prilično uspeo film. Obimni izvori su vešto
imontirani, tako da grade smislenu celinu. Iako je film u osnovi priča o
kinematografiji, ona nadilazi ove uske okvire i postaje metafora i time širi
svoje okvire. U ovome leži osnovna vrednost filma.
Ukoliko bih zamerio nešto filmu, na prvom
mestu je par kadrova koji su ubačeni u film, a koji su, čini mi se, snimani
miniDv kamerom, pa su lošeg kvaliteta. Takođe bih zamerio i dupliranje, tj.
ponovljena korišćenja određenih kadrova npr. kadar filma Bolje je umeti 1960 na početku filma (u uspeloj motažnoj sekvenci)
i kasnije, negde na polovini filma.
Usuđujem se da
ocenim ovaj film
9/10